Case Hermsen Sfeervol Wonen
Social Media Marketing.
Over dit project
Een unieke woonwinkel in het centrum van Huissen met een webshop. Voor ons was de uitdaging om een uniek artikel goed in de markt te zetten. Door de doelgroep gericht te bereiken met goede content hebben we meer dan 150 verkopen weten te realiseren. Sterker nog, binnen 14 dagen adverteren was het product volledig uitverkocht.
Onze aanpak
Hermsen Sfeervol Wonen heeft ons gevraagd hoe ze meer orders konden genereren voor hun bestaande webwinkel.
Wat hebben we gedaan?
- Facebook & Instagram Advertising
- Dynamische retargeting via Facebook & Instagram
We zijn aan de slag gegaan met online advertising op Facebook en Instagram. Op die manier kunnen we de juiste doelgroep op het juiste moment bereiken met aantrekkelijke visuals. We hebben Facebook & Instagram Shopping gekoppeld, en via specifieke targeting bereiken we de juiste personen.
Door gericht te adverteren wisten we de doelgroep naadloos te raken. De eerste dagen merkten we gelijk dat er meer te halen viel. Hierdoor maakten we samen met de klant de keuze om verticaal (meer budget) & horizontaal (meer content) op te schalen. Binnen slechts 14 dagen was het product volledig uitverkocht, waardoor we helaas de advertenties noodgedwongen moesten stopzetten.
Resultaten:
- Meer dan 150+ conversies
- Slechts €8 advertentiekosten per conversie
- Gemiddeld rendement van 400%